Aku Gadis Koboi Town


Kota Belud Sabah ada keramaian.! or lebih syokk di panggil Koboi Town..sangat sesak. kereta macam-macam ada.
dan ohmgee! sangat sesak. dan malam ni ada perarakan usungan. kebudayaa bajau. 
kagum dengan bangsa bajau ku *padahal cina mix bajau. haha.

okok, no prob. di sebabakan aku di besarkan di kawasan perkampungan bajau. so ibaratnya aku full bajau. cina hanya ada pada nama di surat beranak dan dalam darah yang mengalir di badan ni, tapi muka?tiada.cara hidup? tiada.pertuturan? tiadaa segala-galanya bajau. hakhak. 


wahwah. lawa kan! ini namanya SERIMPAK. hehe... pakaian cengini selalu di gunakan oleh pengantin-pengantin. cantek? kamo hado? xhadooo.. kan..hehehe... besok kemuncak tamu besar so, ratu serimpak pun akan di umumkan. ewahh... ratu la sangat kan. LOL.


reason, kenapa Kota Belud di panggil Koboi Town. haha.. ko tengokk? kat daerah ko hado? yang hadoo !

Koboi Town ni kiranya daerah yang maju la ehh. orang-orang Sabah manada tinggal kat atas pokok. ok ramai yang datng dari Semenanjung, cakap orang Sabah tinggal kat atas pokok. sentap hati aku tau. ada tu hari, ada aktiviti anak angkat, adakah patut dorang cakap orang kat sabah tinggal atas pokok. kesiaann. diaorang sendiri mengaku rupa kehidupan orang Sabah bagus. malah, Ruma emak angkat dia lagi better dari ruma dia. SO, kalau xpernah datang Sabah,jum datang ramai-ramai. kenali dulu Sabah macam mana. baru korang berhak komen cara hidup kami. EWAH..

tapi rasanya tidak semua orang semenanjung beranggapan macam tu, orang yang branggapan macam tu orang yang takda ilmu kot. hahai... ba, aku kena siap.

gerak pegi pekan Koboi awal sikit. sebelum tersekat dalam kesesakan jalan raya.

byee




Billion Dollar Baby

2 comments:

  1. phewwit,,gadis koboi town .
    siapa yang beranggapan macam tu mmg meraka silap kehidupan dah maju.pernah sampai ke Sabah KK,best.. bnyak shopping mutiara:)

    ReplyDelete
  2. hehe. yaa.. koboi town. hehe. :') yeap, mereka silap sangat-sangat... ehh, sabah memang. banyak jual mutiara. kehkehkeh :P

    ReplyDelete